جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

طرح تفصیلی شمال‌غرب مشهد در دستورکار نشست آینده شورا

  • کد خبر: ۵۳۶۴۷
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
طرح تفصیلی شمال‌غرب مشهد در دستورکار نشست آینده شورا
طرح تفصیلی شمال‌غرب مشهد پس از حدود ۲ ماه بررسی در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر، حالا آماده ارسال به صحن علنی این شوراست و بنا به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری، طرح تفصیلی شمال‌غرب در جلسه علنی آینده شورا برای تصویب و تأیید بررسی خواهد شد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه دیروز جلسه مشترک کمیسیون‌های پنج‌گانه شورا برای بررسی این طرح تفصیلی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در جلسه اخیر کمیسیون‌های مشترک، برای موضوع طرح تفصیلی شمال‌غرب به جمع‌بندی نهایی رسیدیم و نظریه نیز آماده شده است.
وی با بیان اینکه موضوع حریم محدوده غربی شهر مشهد یکی از موضوعات اصلی در طرح تفصیلی حوزه شمال‌غرب بوده است، ادامه داد: در این راستا آنچه برای حریم شهر مشهد در طرح تفصیلی حوزه شمال‌غرب پیشنهاد شده، بر اساس مصوبه طرح جامع بوده است.

مهدی‌نیا افزود: در این راستا و بر اساس ابلاغیه طرح جامع، طرح تفصیلی تا کال صفی‌آباد آماده شده است و این در حالی است که روستا‌های اطراف نیز دارای طرح هادی هستند. همچنین بر اساس طرح تفصیلی پیشنهادی این حوزه، کاربری‌های مختلفی نظیر فضای سبز، مسکونی و گردشگری نیز تعریف شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ویژگی‌های طرح تفصیلی حوزه شمال‌غرب گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محدوده، بافت جدید شهری و جمعیت‌پذیری زیاد مناطق ۱۰ و ۱۲ شهر مشهد است. با توجه به اینکه قشر متوسط جامعه برای سکونت از این ۲ منطقه استقبال می‌کنند، به حساسیت‌ها در طرح تفصیلی این بخش شهری نیز توجه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که در این طرح به‌شکل ویژه به آن پرداخته شده است، موضوع تعیین‌تکلیف صنایع بزرگراه پیامبراعظم (ص) است. در این راستا با توجه به مباحث زیست‌محیطی و سیاست‌های کلان طرح جامع، مشوق‌هایی برای خروج این صنایع از این محور در طرح تفصیلی دیده شده است تا این صنایع از این محور جابه‌جا شوند و به‌جای آن‌ها کاربری‌های متناسب با وضعیت منطقه مسکونی و ورودی شهر مشهد تعریف شود.


تأمین سرانه‌های درمانی در شمال‌غرب مشهد

مهدی‌نیا یکی از مشکلات محدوده شمال‌غرب مشهد به‌ویژه در منطقه الهیه را کمبود سرانه‌های درمانی دانست و گفت: در همین راستا کاربری‌های مختلف درمانی در منطقه اعم از کاربری شهری به‌معنای بیمارستان، کاربری منطقه‌ای با ایجاد درمانگاه و کاربری محلی با ساخت خانه‌های بهداشت دیده شده است.


برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵

وی در ادامه با بیان اینکه شهر مشهد دارای ۷ طرح تفصیلی است، ادامه داد: ۳ طرح تفصیلی جنوب‌غرب، جنوب‌شرق و مرکزی به تصویب و تأیید شورا رسیده و برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است. تاکنون برای بررسی این طرح‌ها یک جلسه کمیسیون ماده ۵ برگزار شده و در این جلسه کلیات طرح تفصیلی جنوب‌غرب نیز بررسی شده است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مدیریت‌شهری مشهد به‌عنوان عضو بدون رأی در جلسات کمیسیون ماده ۵ حضور دارد و باید دید نهاد‌های متولی عضو این کمیسیون چه زمانی را برای بررسی این طرح‌ها اعلام می‌کنند.


طرح تفصیلی میانه شرقی

وی افزود: پس از بررسی طرح تفصیلی شمال‌غرب، شهرداری مشهد طرح تفصیلی میانه شرقی را هم به شورا ارسال کرده است. این محدوده بخشی از مناطق ۶ و ۷ شهرداری را در برمی‌گیرد و جلسات بررسی این طرح نیز از هفته آینده برگزار خواهد شد. مهدی‌نیا در پایان گفت: از میان طرح‌های هفت‌گانه، ۲ طرح میانه غربی و شمال‌شرق باقی مانده است و شهرداری این ۲ طرح را نیز باید به شورا ارسال کند. ما بر اساس وعده‌ای که دادیم، امیدواریم همه این طرح‌ها تا پایان سال بررسی شود و به تأیید و تصویب شورای اسلامی شهر مشهد برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->